trip naar Doubtful Sound

9 maart 2016 - Te Anau - Queenstown, Nieuw-Zeeland

vandaag een prachtige dag gehad naar Doubtful Sound. We werden per bus naar Manapouri gebracht, daar gingen we aan boord van een catamaran en voeren over het Manapouri Lake naar het begin van de Wilmot Pass. De aanleg van deze pas heeft ooit $2 per cm. gekost. De route is 21 km. lang, dus reken maar uit!! Ook is aan het eind van deze pas een waterkrachtcentrale gebouwd. Ook dit heeft natuurlijk een vermogen gekost. Grote voordeel is echter dat door deze centrales windmolens overbodig zijn en dat de horizon niet wordt vervuild zoals in Nederland. We deden bijna een uur over dit stuk van de reis, de pas gaat dwars door het regenwoud, werkelijk schitterend.. Daarna gingen we opnieuw aan boord en voeren de Sound uit tot op de Tasmansee. Gelukkig was het rustig weer want anders hadden we het ruige zeeleven ook nog mee gemaakt. Nu stond er al een behoorlijke deining.

Onderweg voeren we zo nu en dan een zeearm in. Op een gegeven moment werden er dolfijnen gespot. Helaas waren ze niet bereid om even met ons mee te zwemmen, maar ze lieten zich wel even zien!

In één van de armen werd de motor even helemaal uitgezet zodat we de regenwoud geluiden konden horen. Prachtig!

We moesten langs dezelfde weg weer terug, maar dat is geen enkel probleem, het is werkelijk een schitterende route.

Morgen op naar Wanaka

1. Klaske: