Aan de westkust van de Coromandel

27 maart 2016 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Eerste Paasdag, een prachtige herfstdag ( grappig want ze verkopen  bloeiende narcissen  in de supermarkten). Om naar Coromandel town aan de westkust te komen moeten we eerst weer een stukje naar het zuiden en gaan dan op naar Whitianga. Gisteren zagen we het toen we naar Cooks Beach gingen aan de andere kant van de baai liggen, helaas gaat er alleen een voetgangersveer naar toe.  Whitianga is heel toeristisch, allemaal bootjes mensen die hun boten daar te water laten om te gaan vissen, nu met de Pasen helemaal een drukte van belang. We volgen weer een mooie route, gedeeltelijk langs de oostkust van de Coromandel. In Coromandel town reserveren we vast een plekje op de camping en rijden dan door naar Port Jackson. Een werkelijk schitterende rit, stijl, smal en bochtig, maar met prachtig zicht op de kustlijn, maar ook met een erg mooi landschap aan de rechterkant. Vanaf Colville  is de weg naar Port Jackson  29 km. onverhard, maar wel goed te bereiden ( we zijn dankzij de Carretera in Chili, heel wat gewend) We wilden nog een stukje verder  Fletcher Bay,  maar we moesten door een kreek  waarvan de diepte niet viel in te schatten, dus toen maar weer terug. Naar beneden rijdend kun je nog meer van het uitzicht genieten. Kortom, het was weer een schitterende dag!

We wensen iedereen in Nederland: Prettige Paasdagen