afzakken richting Auckland

29 maart 2016 - Thames, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen even een kink in de kabel: lekke band!!

Gelukkig stonden we nog op de camping in Coromandel Town. We kregen echter de moeren  niet los, dus maar even met de organisatie van ons Space ship gebeld.  Een garagebedrijf uit het dorp kwam langs en hielp met het verwisselen van de band, maar met een thuisbrenger kun je niet al te veel capriolen uithalen en het garagebedrijf had geen tijd om de band te maken. Uiteindelijk vonden we een ander bedrijf die hem ’s middags om 3 uur weer klaar zou hebben. Daarom nog maar een keertje langs de kust naar het noorden naar Colfille gegaan en op de terugweg een strandje gepakt.

Vervolgens verder afgezakt naar net boven Thames,  een prachtige camping met vlinder- en orchideeëntuin. Onderweg nog een wandelingetje gemaakt naar een 1200 jaren oude Kauri boom. Het pad er naar toe ging dwars door de jungle, heerlijk koel, alles met mos begroeid en lianen en varens die zich overal tussendoor hebben gevlochten. De Kauriboom had een stam van  vast wel 8 meter omtrek, heel indrukwekkend. Er vlakbij stonden nog een aantal van die woudreuzen.

Maar….morgen  al weer de laatste dag van de vier weken. We gaan nog lekker een dagje relaxen en genieten van dit prachtige land en het heerlijke weer..

1. Gerda:
    29 maart 2016
    Hoi Jantsje en Cor,
    Wat ziet het er prachtig uit daar! Erg leuk om jullie zo te volgen. Heb met plezier alle reisverhalen gelezen en genoten van de foto's.
    Geniet nog lekker van jullie laatste dag en een hele goede reis weer terug!
    Gr. Gerda