Tongariro Nationaal Park

22 maart 2016 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Wat een geweldige dag!! Prachtig weer en we gingen daarom eerst omhoog naar de Mount  Ruapehu ( 2797 mt. De hoogste berg van Nieuw zeeland) met de skiliften omhoog naar het hoogste café van Nieuw Zee. Vervolgens naar de “ski-line” geklommen en geklauterd.  Maar het was de klim meer dan waard. Onderweg werden we aangemoedigd om vooral vol te houden, op de terugweg deden we hetzelfde met de tegenliggers.  Bovenop hadden we een prachtig zicht op twee andere vulkanen de Mt Ngauruhoe en de  Mt ???, die ligt helemaal aan de westkust van het Noordereiland.

Op de terugweg nog weer even heerlijk genoten van een kopje koffie en toen weer met de lift naar beneden. Daarna hebben we een rondrit gemaakt om het noordelijke deel van het Tongariro Nationaalpark. Onderweg zijn allemaal wandelingetjes en uitstapjes. Het loopje naar deTawhei waterval was prachtig!! In het noorden van het park nog naar het Lake Rotopouamu gelopen, ook weer een prachtige wandeling door de oude bossen.

Om half 6 keerden we moe maar voldaan terug naar onze camping in Whakapapa Village.

Morgen gaan we op naar Rotarua.