Van Punakaiki naar Hanmer Springs

14 maart 2016 - Hanmer Springs, Nieuw-Zeeland

Wat hadden we een prachtig plekje op de kustcamping van Punakaiki. ’s Avonds nog een wandeling over het strand gemaakt en in de grote keuken weer heerlijk gegeten. We hebben besloten om niet nog verder langs de westkust omhoog te gaan. We moeten dan nl. langs dezelfde weg terug om uiteindelijk naar de oostkust te kunnen gaan.

We hebben ’s morgens de Pancake rocks en de Blow holes bekeken. Het is echter heel rustig weer dus de zee ging heel rustig door de gaten, maar we kunnen ons voorstellen dat het bij storm hier aardig  te keer kan gaan. Daarna zijn we naar de Truman track beach gelopen, opnieuw een schitterende wandeling en op het strand prachtige foto’s gemaakt van de uitgeslepen rots partijen. In Westport de benodigde spullen ingeslagen en toen nog een lusje gemaakt naar Cape Foulwind en naar Tauranga Bay met een zeehonden kolonie

Uiteindelijk langs highway 7 , over de Lewis pas, op weg naar Maruia Springs, op onze kaart stond daar een campertje bij, maar helaas een “new owner” dus alleen nog maar hotelkamers van $199 , maar dan mochten we ook in de baden. Toen maar besloten om door te rijden naar Hanmer Springs.

Prachtige camping en morgen gaan we badderen in de thermaal baden!! Joepie