Kaikoura

16 maart 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Op naar Kaikoura aan de oostkust.

Vanmorgen (dinsdag 15 mrt) vanwege de zandvliegen niet buiten kunnen eten we dachten dat die krengen zich alleen aan de kust manifesteerden, maar nee dus. Om 10 uur lagen we in de thermaal baden  van Hanmer Springs. Geweldig complex met heel veel verschillende baden. Na 2 uur waren we helemaal loom en wit uitgeslagen! Maar wat was het lekker!!

Daarna weer op weg naar Kaikoura, langs de zuidelijke route zodat we via Parnassus ( lijkt verdacht veel op ons schooladministratiesysteem:  Parnassys) nog een stuk kustroute ten zuiden van Kaikoura kunnen mee pakken. De route vanaf Hanmer  Springs was weer schitterend- veel kreken en rivierbeddingen, maar het is hier veel droger dan de westkant, alles ziet er geel en droog uit, de bomen – vooral de populieren beginnen al te verkleuren. Onderweg hebben we een poosje staan kijken naar schaapscheerders die alleen de konten van de ooien even kaalschoren, we denken dat het ten behoeve van de ram is, zodat hij binnenkort beter zijn werk kan doen.

We staan weer op een top 10 Hollyday park, morgen gaan we op walvis vaart!!

Het weer is nu even wat minder, het miezert,  maar  we klagen niet: bijna 2 weken droog weer in een land waar het zoveel regent.

Ook vandaag- woensdag regen en helaas een te ruwe  zee, dus geen walvissen vandaag. Daarom maar naar de grotten van Maoui, even ten zuiden van Kaikoura en naar  zeehonden kraamkamer  een 20 km ten noorden van Kaikoura. Dat was werkelijk een aardigheid.  Allemaal jonge zeehondjes die speelden, zwommen of bij de moeder dronken. Het Fyffie House, een voormalig walvisvaarders huisje bleek verder weg dan ingeschat, we kwamen 10 voor 5 aan en het ging helaas om 5 uur dicht. Het ergste was: we moesten het hele stuk ook weer terug lopen!!

De berichten voor morgen lijken goed, dus hopelijk dan de walvissen spotten!