Down under

4 maart 2016 - Christchurch (hotel), Nieuw-Zeeland

Dinsdag 1 maart om 6 uur stond taxi Meinema voor de deur. Het begin van een lange reis. De vlucht naar Singapore ging boven Berlijn langs, onder Vilnus en Moskou, recht over Kabul en tenslotte over India en de zee van Bengalen. Om half 7 plaatselijke tijd ( 23.30 Ned. tijd) landden we op het prachtige vliegveld van Singapore We kregen ieder fouchers ter waarde van $S40 en een gratis city toer. Prachtig maar slopend na zo'n lange reis, een nacht overslaan en de drukkende warmte van Singapore. 's Avonds om 10 voor 8 opnieuw de lucht in. Dit stuk van de reis hebben we vrijwel helemaal geslapen. Om 10 uur NZ tijd  (22.00 woensdagavond Ned. tijd) waren we in Christchurch.. Cor had alles perfect voorbereid, we wisten dat we bus 29 moesten hebben en werden keurig voor ons hotel Break Free afgezet. Spik splinter nieuw heel efficirent - een kamer van 4 X 3,5 m, maar alles zit er in.!

Helaas is Christchurch momenteel één grote bouwput.

's Avonds bleek dat Jantsje het griepvirus had meegenomen. We waren daarom genoodzaakt om nog een dag in Christchurch te blijven.. Hopelijk kunnen we morgen (zaterdag)  met onze rondrit beginnen..

1. Jildou:
    4 maart 2016
    Leave mem, betterskip! Wurd mar gauw wer better sa dat jimme moai fan 'e reis kinnen genyte. We sille hjoed of moarn (in dei extra yn Llico kin ik ek wol bruke om te skriuwen dus we besjogge it de kommende oeren wat we sille) nei it doarpke Vichuquén, in koarte rit van 24 km. Dikke tut, Jil & Ro
  2. Nanne en Julia Wienia:
    4 maart 2016
    Betterskip Jantsje en dat jim maar gauw wer op reis kinne.
    Groetnis Nanne en Julia