Wandelen in de Grampians

23 oktober 2017 - Halls Gap, Australië

Het weer is wat milder, en als we wakker worden schijnt de zon. Als we om 9 uur bij het informatiecentrum komen weet niemand iets van een gideded tour. Bij Bambuk eerst ook niet, maar even later vertelt de gids dat er vandaag filmopnames zijn en dat daarom de tour verzet is naar dinsdag. Dan kunnen wij ook mee. Uit zijn verhaal blijkt dat zijn moeder in de jaren 60 bij haar ouders is weggenomen, ze heeft ze nooit meer gezien, maar de gids zelf is in 1980 ook bij zijn ouders weggehaald. Uiteindelijk is hij door de inzet van 2 tantes na 4 jaar weer bij zijn ouders teruggekomen.
Nu de tour niet doorgaat lopen we eerst naar Venus' Bath, een mooi loopje van ongeveer een uur. Venus ' Bath is inderdaad is inderdaad net een badkuip, tussen de rotsen en de bomen. Na de koffie en de boodschappen gaan we naar Sundial Carpark. Vanwaar je in een uur langs een niet al te moeilijk pad naar The Pinnacle kan lopen. Het pad er naartoe is heel afwisselend,  eerst een licht oplopend pad dat overgaat in rotsen. Soms is het echt klauteren.  Overal bloeiende struiken en planten.  Het uitzicht is prachtig.  We moeten langs dezelfde weg terug. Het is een aanslag op de knieën! We besluiten om het gebied verder met de auto te verkennen. Bij Boroka Lookout een fantastisch uitzicht over het dal en de drie meren. Om bij de Balconies te komen moesten we wel weer één km lopen en natuurlijk weer terug. Als laatste stond de MacKenzie waterval op het programma.  500 m, dat moest nog kunnen...., maar het bleek dat we helemaal tot aan de voet van de waterval moesten. Het laatste stuk was met steile trappen, recht  naar beneden.  Maar het was geweldig, wat een mooie waterval. Nog even een filmpje op de familieapp gezet. En toen de klim weer naar boven. Het was nog 17 km naar de camping, maar met al die bochten en haarspelden gaat het niet zo snel. Moe maar voldaan zaten we nog even lekker buiten.  Na het eten nog wat " uitgelopen ". Overal in het dorp grazen groepjes walibi's en kangoeroes. De walibi's kijken mínder bang dan de kangoeroes.