The Grampians

22 oktober 2017 - Halls Gap, Australië

Het miezerde vanmorgen zo nu en dan en het is nog steeds erg koud. Daar komt nog bij dat we erg ver van de douche en keuken af staan, we zien er tegenop om uit ons warme holletje te komen.
We gaan eerst richting Hamilton, het is opnieuw een mooi groen landschap met veel grasland schapen en koeien. Het is rustig op de weg, we kunnen mooi om ons heen kijken. Opnieuw komen we langs een enorm veld ( tientallen hectaren) bloeiend koolzaad. Het weer is wisselvallig,  korte miezerbuitjes, afgewisseld met een lekker zonnetje. Aan Lake Bellfield ( een stuwmeer), we zitten dan al in Grampians National Park, ons broodje gegeten. Daarna naar de Silverband Falls gelopen, mooi loopje. In Halls Gap staan we nu op de camping,  midden in " het dorp",  het zijn uitsluitend wat winkels, lodges, eetgelegenheden en een enorme camping . Even buiten het dorp ligt het Brambuk cultural  centre. In een bouwwerk dat de vorm heeft van een vliegende kaketoe is een indrukwekkende tentoonstelling over de historie van de Aboriginals ingericht. Hier wordt verteld hoe er met de stammen is omgegaan en waardoor je nog maar zo weinig van hun cultuur terugziet. Hoe is het mogelijk, een volk dat hier honderden generaties heeft geleefd is door 6 generaties Europeanen finaal van de kaart geveegd. We waren er beide stil van. Morgen proberen we om met een gids het gebied in te gaan.
We hebben nog een uurtje gewandeld, tientallen walibi's en kangoeroes graasden in de weitjes tussen de bomen.