Van Sale naar Yanakie

14 oktober 2017 - Yanakie, Australië

Het was meteen mooi zonnig dus lekker achter the Stargazer ontbeten. We wilden de Wetland track lopen, maar volgens de juffrouw van de Info was dat heen en terug wel 15 km. Dat past niet in ons plan voor vandaag. Daarom eerst naar de oudste nog ronddraaiende brug van Australië,  de Swing bridge. Het bleek dat de brug die dag als trouwlocatie dienst deed.  Er stonden een dertigtal witte stoeltjes met strikken en de rode loper lag klaar om uitgerold te worden. Het tafereel werd nog vermakelijker toen er een fietsster zwaaiend met een stok de brug op kwam fietsen, ze werd steeds aangevallen door twee vogels ( een soort eksters, maar dan nog wat groter) . Ze heeft van ons een foto gemaakt terwijl Cor met de stok in de aanslag de vogels op afstand hield. Daarna terug naar het begin van de boardwalk langs de wetlands. Dat viel ons wat tegen, er was geen water en daarom ook weinig vogels. Later ontdekten we dat we beter de andere route hadden kunnen kiezen.
Vandaag moesten we lang rijden, wel 50 km,  om ons eerste kopje koffie te kunnen scoren, maar even over twaalf uur lukte het in Yarram. Vervolgens nog een uitstapje gemaakt naar Port Albert. Prachtig aan de waterkant een uitsmijter gebakken. Port Albert is de eerste haven van Gipsyland en rond 1850 veel gebruikt door de goudzoekers van Walhalla en Omeo. Het heeft de oudste pub van Victoria..
Om half 4 waren we in Yanakie op de camping. Yanakie ligt aan het begin van het natuur park: Wilsons Promontory National Park. We hebben werkelijk een schitterend plekje, in de zon met het uitzicht op de lagune. We hebben een paar kilometer langs het strand gelopen en zelfs nog een paar bijzondere schelpen gevonden. Achter onze Spaceship gekookt en toen nog een wandeling achter de camping langs door het bos gemaakt. En het is gelukt: we hebben wombats gezien.
Het is ongelooflijk hoe wij het treffen met het weer. We hebben nog geen regen gehad, overdag is het vaak mooi weer, 's nachts wel koud,  maar onder de twee dekbedden hebben wij het heerlijk warm. Ook was het landschap vandaag afwisselend.  Eerst de wetlands, met veel water, later heuvels met wat bomen, maar ook stukken bos, het gebied wordt steeds groener, allemaal grasland, hier zijn ook enorme koppels koeien, we schatten wel met een grootte van 500 dieren.