Nog één dag Costalroad

13 oktober 2017 - Sale, Australië

Een heerlijk rustige nacht gehad, maar het tweede dekbed was wel weer nodig. Vanmorgen eerst even teruggereden naar het begin punt van " the Snowy River track", leuk pad naar twee kanten van de lagune.  In dit deel van Victoria hebben zich achter duinranden meren en lagunes gevormd. Grote delen van dit kustgebied zijn Wetlands, de Weerribben van Australië.  Ook in de weilanden liggen veel meertjes en poelen, ideaal voor het vee. Het land is hier in cultuur gebracht voor veeteelt. In het gebied waar we nu zitten,  de omgeving van Bairnsdale en Sale is veel Daisy (melkvee). De plaats Maffra, waar we vanmiddag even waren staat bekend om de productie van ceddarkaas.
Nadat we het loopje langs de Snowy River hadden gedaan zijn we via Lake Entrance naar Metung gereden, daar zouden warme bronnen zijn, maar die hebben we niet gezien, wel lekker in het zonnetje, uit de wind aan de waterkant ons broodje gegeten. In Bairnsdale, mooi stadje met nog een aantal karakteristieke panden en een mooie kerk. In de crisis jaren van de jaren 20, is een jonge Italiaanse schilder, de Europese crisis ontvlucht en geëmigreerd naar Australië.  Na enig aandringen kreeg hij  toestemming om het interieur van de kerk in Bairnsdale te versieren.  Het resultaat is indrukwekkend.
In de plaatselijke galerie nog mooie leporello's en werkjes van eco dying gezien.
Via een kleine omweg langs Maffra, dat nog redelijk veel authentieke gevels heeft. Helaas staan er veel auto's voor geparkeerd en komen ze niet goed meer tot hun recht.
In Sale staan we nu op de camping. Gelukkig is er een afgesloten keuken, want het is fris. Vandaag was het zonnig, maar de koude wind zorgde ervoor dat het maar 17 * was. Vannacht wordt het ook maar een graad of 6.