De watervallen van Tablelands

29 september 2017 - Millaa Millaa, Australië

Oei wat was het koud gisteravond.  We lagen daarom al om 10.00 uur in ons nestje. We zitten nu ook op ruim 800 m. Vanmorgen was de lucht weer strak blauw het wordt weer een prachtige zonnige dag!
In Atherton, toch een redelijke stad blijkt maar één schoenwinkel te zijn, waarschijnlijk omdat werkelijk iedereen op slippers loopt. Maar ik stond binnen 10 minuten buiten met een paar fijne schoenen voor een normale prijs!!
Daarna op naar Yungabarra,  een prachtig oud dorpje met veel gezellige retro cafés en barretjes. Vlakbij het dorp staat de "curtain vig tree" de eeuwnoude boom is helemaal begroeid met planten waarvan de lange wortels als een gordijn naar beneden hangen. Er is daar in de buurt ook een kreekje waar nog vogelbekdieren in zitten,  boomkangaroes voorkomen en veel schildpadden te zien zijn, maar helaas, we zagen niks. Daarvoor zullen we vroeger moeten opstaan of wat later op de dag, tegen de schemering moeten komen. Toen maar op naar het kratermeer Lake Echam. Rond het meer loopt een 3 km. lang pad, prachtig, weer veel mooie doorkijkjes. Op weg naar Millaa Millaa vonden we een heerlijk plekje bij de Johnstone Creek om te lunchen en om onze 41 st trouwfoto te maken.
Net buiten Millaa Millaa ligt een route waaraan 3 watervallen liggen: de Milla falls, de Zillie falls en de Ellinjaa falls.  Ze zijn alle 3 via een goed wandelpad te bereiken.
Nu staan we op de camping van Millaa Millaa,  en drinken we een wijntje op onze trouwdag.

1. Coby:
    29 september 2017
    Mooie locatie om jullie trouwdag te vieren. Gefeliciteerd!
  2. Gerrit en Geertje:
    29 september 2017
    Van harte gefeliciteerd met dit heuglijke feit. Geniet verder van al het moois en houd ons maar mooi op de hoogte. Groeten van ons beiden.
  3. Jildou:
    30 september 2017
    wat in prachtige trouwfoto!! Dikke tut fan of de oare kant fan e pacific!!!
  4. Nanne en Julia Wienia:
    1 oktober 2017
    Ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Geniet er lekker van.
    Groeten van Nanne en Julia en de poezen
  5. Siepi:
    2 oktober 2017
    Prachtige trouwfoto. Geniet van jullie vakantie