De twaalf Apostelen

20 oktober 2017 - Warrnambool, Australië

Wat was het stil en donker op de camping in Princetown,  maar heerlijk geslapen, ondanks de harde wind. Onze tent klapperde nu niet, we hoorden alleen de wind razen en de zee bulderen. Het was koud, maar het zonnetje kwam er zo nu en dan door. De 12 Apostelen liggen maar 2 km. van onze camping , dus bij Gillbarne Steps kregen we al een eerste indruk van de door wind en zee gevormde rotsformaties.  Het bleek dat de steiger waar we gisterenavond op stonden het begin va het gebied van de apostelen is. Bij het informatiecentrum waren verschillende kijkpunten. Hier, wat uit de wind weer even een filmpje voor het thuisfront gemaakt. We zijn de hele dag onderweg geweest en alle punten bezocht en natuurlijk  heel veel foto's gemaakt. Vooral de boogformaties en de kommen waar het water doorheen wordt gestuwd zijn schitterend. Maar het weer speelt natuurlijk ook een belangrijke factor, het waaide vooral 's morgens erg hard en de zon was er zeer regelmatig bij, dus prachtige luchten en de zon licht de rotsen dan als het ware op.
Bij Port Campbell ( veel kleiner dan verwacht ) wat gegeten,  het is zonnig, maar de wind is koud het is te fris om buiten te zitten.
We hebben de route verder uit gereden tot Warrnambool.
Daar staan we nu op een camping, aan een drukke weg (een heel verschil met gisteren), maar verder ziet alles er picobello uit. We kunnen vanavond in ieder geval binnen eten.