Terug naar de kust

26 oktober 2017 - Barwon Heads, Australië

Vannacht werden we lang uit de slaap gehouden door een voor ons onbekende vogel, maar verder heerlijk geslapen tussen de schone lakens.
We gaan  vandaag rustig aan doen. Daarom rustig ontbeten in de campkitchen. We hadden zicht op een soort kiwiet met vier jongen. Prachtig om te zien hoe ze op haar jongen paste en hoe ze later alle vier bij haar onder de vleugels kropen. Na een poosje werd ze afgelost door het mannetje ( wij namen aan dat hij het mannetje was),  hij was er namelijk duidelijk minder handig in, er pasten bij hem maar drie kuikens  onder zijn vleugels.
Bij de receptie ons blog bijgewerkt,  op het terrein hadden we onvoldoende bereik.
 Daarna op weg naar het wolmuseum in Geelong.  Hier wordt in een voormalige textielfabriek de historie van de wolindustrie in Australië getoond. Er is vooral veel aandacht voor de hoogtij periode: eind 19e eeuw en de periode van de oorlog in Korea, toen was er nl erg veel  raag naar wol. Het overzicht is vrij traditioneel.
Er was één afdeling met creaties van ontwerpers van kledingstukken vervaardigd uit wol, daar waren mooie dingen bij.
Op de pier nog even genoten van de zon en van de koffie, toen op naar Barwon Heads. De camping ligt aan zee en tegen het dorp aan en beschikt over een prachtige campkitchen !
Het is heerlijk weer, maar de wind is fris, wel lekker wandelweer, we lopen een paar km langs de boulevard en raken in gesprek met een stel uit de buurt van Melbourne.
's Avonds na het eten over de brug van de Barwon River (  die mondt hier uit in zee) naar Ocean Grove gelopen, dat ligt zo'n 3 km oostelijker.  En zowaar was het strandpaviljoen the Dunes nog open en konden we nog een koffie scoren.
We hoeven nu niet in de auto te zitten, hier is de keuken tot 11 uur open, op de meeste campings gaat hij om half 10 dicht en is hij ook half of helemaal open,  dus te koud om er nog te zitten. We boffen dus vanavond.