Van Cairns naar Cooktown

23 september 2017 - Cooktown, Australië

Gisteravond , omdat om 10 het licht uitgaat op de camping en twee Australische jongelui goed licht hadden, met z'n vieren Pfase Tien gespeeld, Heel gezellig. Vanmorgen gingen we naar het noorden, eerst richting Laura.  Het rijden in Australië lijkt in de verste verte niet op dat van Nieuw Zeeland. Nieuw Zeeland is groen en afwisselend,  Australië is dor en vrij eentonig.  We rijden vandaag een behoorlijk stuk omdat we vervolgens weer langzaam naar beneden willen  zakken.
Ons hoofddoel vandaag was Split Rock. Een plek vlak onder Laura met originele Aboriginal muurtekeningen. Een flinke klim er naar toe, het was er snikheet, maar zeer de moeite waard. Onderweg zagen we een aantal kangoeroes, helaas lag het merendeel dood op de weg,
Nu zitten we in Cooktown,  kleiner dan verwacht, maar er is genoeg te beleven.  Morgen op krokodillen "jacht" bij de Endeavourriver en  nog veel meer!

1. Klaske:
    24 september 2017
    Klinkt goed allemaal,Wij hadden wel wat van jullie warmte kunnen gebruiken, Is hier prachtig weer, maar s avonds koud. Gisteravond buurt bbq, prima voorelkaar, maar was verkleumd. Jullie een fijn tijd.