Van Lorne naar Princetown

19 oktober 2017 - Princetown, Australië

Het weer is omgeslagen,  het regent, maar de voorspelde storm bleef vooralsnog uit.
De camping in Lorne is mooi gelegen,  in het dorp, aan de rivier en naast de supermarkt, maar is verder povertjes, geen keuken en niet schoon. Maar wij redden ons er best mee.
Omdat we gisteren de oude toegangs boog van de route niet  gefotografeerd hadden zijn we eerst daar even naar terug gereden. Met honderden " Chinezen"  ( Aziaten) bleek dat weer een heel gedoe.
Bij Kennet River is een camping waar een groot aantal koala's en papagaaien huizen. Mooie foto's kunnen maken.  Toen in één ruk doorgereden naar Apollo Bay.  Bij het Info punt echte Australische souvenirs gekocht ( en niet:  " made in China" )
Van de regen kwam niet veel, zo nu en dan verscheen er een bleek zonnetje en ... de wind haalde aan. De route gaat nu een stuk door het regenwoud, maar soms kun je ook via een afslag terug naar de kust. Bovenop de vuurtoren van Cape Otway zagen en voelden we hoe hard het ondertussen waaide.  Het gebied rond de vuurtoren was heel interessant.  De oorspronkelijke gebouwen zijn nog te bezichtigen, zoals het voormalige radar station. Er is nog een bunker, een overblijfsel van een kampement uit WO II en veel informatie over de mijnen en andere acties in deze regio. Na ruim 4 weken Australië hebben we nog vrijwel niets gezien over de leefgewoonten van de Aboriginals.  Hier was een woning met inrichting te zien. Het was ondertussen al half 5, en het bleek dat de dichtstbijzijnde camping in Princetown ligt. Daarom even flink doorgereden, het was nog bijna 50 km.
De camping ligt aan Gellibrand River, een prachtig natuur gebied. Er loopt een wandelpad langs de camping door het gebied, aan de overkant van dit moeras  graasden 's avonds tientallen kangoeroes.