Van Picton naar Nelson en terug

19 maart 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

Dankzij de extra deken  heerlijk geslapen, maar het was ook veel minder koud. Omdat we pas de 20e overgaan besluiten we om naar Nelson via de Queen Charlotte Drive te gaan en daar een nachtje te blijven. De route is prachtig, we rijden weer langs Sounds, de omgeving lijkt veel op Milford sounds. Toch kun je zien dat het hier minder regent, de begroeiing is minder gevarieerd, vooral te zien tijdens de wandelingetjes die we onderweg maken.

Nelson is een prachtig havenstadje, ooit opgebloeid door de vondst van koper en kopersulfaat ( voor het verven van Katoen), maar ook als havenplaats en doorvoerhaven. In de 50 en 60 er jaren hebben er zich een aantal keramisten gevestigd die met de klei en mineralen uit de omgeving  mooie dingen maakten. Later gaven ze daar ook les  in. Nelson  heeft daardoor veel kunstenaars naar zich toe getrokken met als gevolg veel kunst en galerieën .

Er zijn nog veel mooie kolonisten woningen, en door de vele parken en hangingbaskets ziet het er erg gezellig uit. Helaas begon het te regenen. We zijn nog even doorgereden naar Richmond, waar een Top 10 camping is.

Morgen via Nelson ( markt) en Havelock ( mosselfestival) weer terug naar Picton.

Zaterdag 19 maart, alles hing in de wolken, maar het is droog als we op de weg  terug naar Picton gaan. Nelson slaan we maar over en gaan op naar Havelock. Onderweg bij de Pelorus brug even heerlijk koffie gedronken.

Het mosselfestival in Havelock bleek $30 pp intree te zijn, en dan was je alleen nog maar op het terrein. Gelukkig konden we bij Inn : “The captains daughter”,  heerlijk mosselen eten met het zicht op het festival terrein.

De route langs de Kenepuru Sound was mooi , maar enorm bochtig. Bij de baai Te Mahia prachtig zicht op de Kenepuru Sound en toen maar weer terug  naar de Queen Charlotte drive en Picton. Onderweg prachtige uitzicht punten over de Charlotte  Sound. Het is nu heerlijk weer en daardoor komt alles nog mooier uit!

Morgen gaan we over naar het Noorder eiland- we zijn benieuwd!!