Via Cookshighway naar Kuranda

28 september 2017 - Kuranda, Australië

Na een heerlijke pizza uit een Napolitaanse oven en gebakken door een Nederlander lagen we al vroeg in ons Spaceship. Aussies liggen er allemaal vroeg in en zijn er vroeg uit.
Vanmorgen druppelde het even, dus maar gauw op pad. Later kwamen we er achter dat mijn "lekkere" schoenen onder de auto stonden en nu daar nog staan!! We waren al te ver om terug te gaan. Dan maar een paar nieuwe halen.
Vlakbij het info centrum van Daintree de Jindalba walk gedaan. Was inderdaad erg mooi. Op onze route naar Mossman, eerst weer met het veer over de Daintree river en toen nog een soort dierentuin bezocht waar ze alleen dieren houden uit de streek. Zo zagen we nu toch de vogels die we anders alleen maar horen, hebben we de cassowariies een grote emo achtige vogel gezien en nog een aantal krokodillen. Toen via de Cookshighway op naar Kuranda. Een prachtige route, soms langs zee, dan weer door het regenwoud. Even aangewipt in Port Douglas en nog even naar schoenen gekeken.  Port Douglas is het Saint Tropez van Australië,  de prijs van schoenen was navenant.  Dus daar wachten we nog maar even mee.
In Kuranda vonden weer een prachtige camping en zijn we nog naar Barron watervallen gelopen,  opnieuw dwars door het regenwoud.  Geweldig!! We hebben eindelijk weer internet, dus veel foto's en een stukje op het blog gezet.