Via Ballarat naar Geelong

25 oktober 2017 - Geelong, Australië

Wat waren wij moe gisteravond.  Te moe om nog te eten of wat dan ook. Het regende de hele avond en nacht. Maar we hadden er geen last van en hebben heerlijk geslapen. Het was hier net als in Princetown aarde nacht. Aan de overzijde van het Greenhill Lake spiegelende lichtjes in het water. Lekker uitgeslapen en op het bankje bij het toilet gebouwtje in het zonnetje ontbeten. Het landschap is nog steeds groen van de weilanden met her en der prachtige grote bomen. Vandaag zien we vrijwel alleen maar schapen. We rijden door enkele dorpjes en overal zie de metalen dak en veranda versieringen, dat doet heel gezellig aan. In Ballarat drinken we bij: " Lekker " koffie, het deed z'n naam eer aan. Al snel vonden we de Lydiardstreet, hier staan vrijwel alle gebouwen uit de bloeitijd van de stad nog in oude glorie. Van 1850 tot 1880 is er nl veel  goud in deze streek gevonden en is het een rijk opgezette stad geworden. De Art Gallery van de stad heeft hier duidelijk ook van geprofiteerd,  het schijnt een van de meest complete overzichten te bezitten van de Australische kunst door de eeuwen heen. Nog steeds ademt de stad een verzorgde gezellige sfeer uit.
Onderweg zagen we de Lookout van Bunjil  aangegeven. Na een paar bijzonder steile hellingen door een even steil groen landschap kwamen we op de top van de heuvel Maude, waar je inderdaad een weids zicht over het dal had. Het bleek verder een bouwwerkje te hebben waar  de Aboriginal dreaming in uitgelegd wordt. In dit gebied wordt het verhaal verteld met de dieren, vooral vogels, die hier leven en de wind speelt in dit verhaal een grote rol. Maar de schepper heet híer Bunjil en verandert ook in een adelaar.
Ook hier weer overdekte picknickplaatsen met elektrische  bbq 's
In Geelong hadden we moeite om een camping te vinden, maar zoals we al zo vaak hebben meegemaakt,  stapt er iemand op ons af omdat hij ziet dat we iets zoeken. Hij biedt ons aan zonder dat we erom vragen ons naar de camping  te brengen.
Op Riverglen Holiday Park konden we nog een poosje heerlijk in het zonnetje zitten en kon de was weer eens gedaan worden. 's Avonds langs de rivier gewandeld.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl