Atherton Tablelands

28 september 2017 - Atherton, Australië

Na een aantal dagen zonder internet hadden we gisteren veel "huiswerk" te doen. Wonder boven wonder lukte dat voortreffelijk,  de foto's vlogen er op, alleen het dagverslag wilde maar niet lukken.  Daarom vandaag twee verhaaltjes.
We stonden in Kuranda op een prachtig gelegen camping, midden in het regenwoud, met veel variatie aan bomen,struiken en bloeiende planten en natuurlijk veel vogels. Vlakbij ons plekje spotten we de eerste kangoeroe van zo dichtbij.
Vanmorgen zijn we weer richting de Barron watervallen gereden. Rond Kuranda liggen allemaal wandelpaden. We hebben ze allemaal gedaan met natuurlijk ook de route door het dorp langs en door de kunstmarkten. Kuranda is een kunstenaarsdorp,  vuilnisbakken, richtingaanwijzers,  afzet  paaltjes, alles is versierd  met dieren en planten uit het oerwoud.
Daarna ging het verder zuidelijk naar Atherton, we verlaten het regenwoud en komen via een mooie weg langs een afwisselend landschap.  Dan weer wat bos, veel boomgaarden (mango, peren en appels)maar ook koffie plantages, pinda teelt en zelfs nog hier en daar  suikerriet.
Atherton is een grote plaats, de huizen zijn groot met goed onderhouden tuinen. Het ziet er allemaal veel mooier uit dan in het noorden.
We staan nu op een grote, heel nette camping.
Omdát we mooi vroeg waren zijn we nog wat zuidelijker gegaan naar Herberton. Het openlucht museum geeft een goed beeld hoe het dorp eruit zag toen het nog een mijndorp was. Het was heel interessant
Morgen gaan we richting Yungabarra

1. Coby:
    28 september 2017
    Wat een prachtige foto's en ervaringen. Geniet ervan!