De reis er naar toe

21 september 2017 - Cairns, Australië

Dinsdag 19 september om  kwart voor 9 stond taxi Meinema voor de deur. Er is op Schiphol altijd veel vertier, zodat het wachten snel voorbij gaat . Om 13 15 gingen we met Cathay Pacific de lucht in.  Achteraf bleek dat we geluk hadden, veel vluchten na ons waren gecanceld vanwege mist. Na 11 uur vliegen landden we in Hongkong. In het Regend Airport hotel konden we ons even opfrissen en een tukje doen, Daarna met een snelle trein naar het centrum van Hongkong, het vliegveld ligt nl op een kunstmatig eiland voor de kust. Met een hop on, hop off bus hebben we de stad bekeken, erg druk en ze bestaat vrijwel uitsluitend uit wolkenakrabbers, Vanaf de Peak , waar we met een kabeltreintje naartoe gingen hadden we een prachtig uitzicht over de stad.. Doordat de bus amper door het drukke verkeer kwam zíjn we maar niet weer uitgestapt. Met een ferry zijn we nog naar de overkant van de haven gevaren.
Omstreeks 10 uur gingen we opnieuw de lucht in voor de laatste 7 uur. Om 7 uur Australische tijd kwamen we in het zonnige Cairns aan. Nu kan de vakantie echt beginnen. Met ons Spaceship reden we naar Cairns Holliday Park. Het is warm, tegen de 30 graden, maar er staat gelukkig een lekker briesje. Vanmiddag Cairns verkend en wat boodschappen gedaan, oa een zonnehoed. Morgen gaan we de zee op naar het Groot Barrière rif, dan is goede bescherming beslist nodig.
We slapen net als in Nieuw Zeeland in de Spaceship. Er is echter wel een verschil,  in Australië  zijn de nachten erg warm, daarom slapen we hier met de achterklep open, een tent zorgt er voor dat we geen last hebben van vervelende indringers.

1. Franke:
    22 september 2017
    alweer aan het bier zie ik wel.. veel plezier