Phillip Island

16 oktober 2017 - Phillip Island, Australië

Wat hadden de vogels, anderen dan we zo ondertussen gewend zijn,  een kabaal!! We hebben beide niet heel best geslapen en helaas, vanwege zeedampen ook niet buiten kunnen ontbijten. Om half 9 reden we, in Yanakie nog even goedkoop getankt ($1,258)) via Fishcreek naar Leongata, daar boodschappen gedaan en heerlijke koffie gedronken. Even voorbij Lang Lang bedachten we dat Phillip Island misschien toch wel leuk zou zijn, we zouden dan met de ferry over kunnen steken naar Stoney Point, aan de andere kant van de baai. Maar eenmaal aangekomen in Cowes, op het eiland, bleek dat het veer alleen voor fietsers en voetgangers was. Dat is pech, moeten we morgen het hele stuk, zo'n 40 km weer terug.
The Nobbies, vlak bij Seals Rock was spectaculair, uiteenspattende golven op de rotsen en bloeiende kliffen. Via een onverharde weg het kustpad gevolgd tot we uitkwamen bij " de pinguïns parade" . Daar de situatie verkend. Er zijn een aantal tribunes gebouwd, en je kunt voor uiteenlopende prijsklassen boeken: $25,70 laag tarief, $50 pinguïn plus, $80 Met gids. Er mag niet gefotografeerd worden.
Bij Ventor, vonden we Anchorage Caravan Park als camping, niet ver van het pinguïn gebeuren.  Heerlijk nog in het zonnetje gezeten.  Om 7 uur naar de show. Het was bijzonder om te zien hoe de beestjes ( ze zijn maar 30 cm groot en wegen maar een kilo) zich aan de rand van het water verzamelen en dan als groep naar de duinen rennen,  soms vertrouwen ze het blijkbaar toch nog niet en rennen ze terug. Later nog een poos op de paden naar ze staan kijken, ze zijn nu druk met paren, eieren leggen ( meestal 2) en broeden.