Een extra vakantiedag

3 april 2016 - Lemmer, Nederland

Donderdag 31 maart, opnieuw mooi weer, maar helaas vandaag beginnen we aan de reis terug. Daarom eerst nog even lekker genieten van de hotspring. op de camping is er nl. ook één en die is nog veel mooier dan die van het park. Om 8 uur liggen we daarom al heerlijk te dobberen. De koffers zijn al ingepakt en we hoeven pas om 1 uur op het vliegveld te zijn, dus alle tijd. Van Miranda naar Auckland is een dikke 80km. daar zijn we zo. We moeten de auto schoon, van binnen en van buiten, afleveren dus eerst nog langs een wasstraat en daarna op naar het vliegveld. Tot Sydney vliegen we met New Zealand Airlines. In Sydney is er een stop van 4 uur en daarna stappen we in een grote A 380 van Etihad ( Verenigde Arabische Emiraten), waar zo'n 500 personen in passen. Halverwege Australië, we hebben dan al een uur of drie gevlogen, krijgen we te horen dat er vanwege een zieke passagier is gesloten dat we afbuigen naar het zuidwesten naar Perth. Al met al heeft dit 5 uur extra reistijd tot gevolg....., we missen onze aansluiting naar Amsterdam.  Maar zoals Johan Cruyff placht te zeggen : "Ieder  nadeel heb zijn voordeel" dit gaf ons de gelegenheid om nog een city tripje door Abu Dhabi te maken. We kregen een kamer in het luxe Southern Sun hotel, plus lunch en diner.

Even douchen en lekker eten geeft weer nieuwe energie en we hebben daarna de stad, vooral de prachtige moskee, bekeken. 's Nachts om 12 uur werden we weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Om 2 uur vertrokken we naar Madrid, na ruim een uur wachten konden we eindelijk richting Amsterdam vliegen. Op 2 april, om 1 uur 's middags waren we na een reistijd van 57 uur eindelijk weer op Nederlandse bodem. Helaas stonden de koffers nog in Abu Dhabie.

Vanmiddag, zondag,  kwam een  koerier ze echter keurig aan de Pegasus afleveren en is onze reis nu echt ten einde.

Het is een lange reis om er te komen, maar dit mooie land is dat meer dan waard. Wij hebben er enorm van genoten!

Morgen volgen nog een paar foto's

Groeten Cor en Jantsje