Van Sydney via een omweg naar de kust

11 oktober 2017 - Tathra, Australië

Omdat we een aantal dagen geen of slecht internet hadden konden we de blog niet bijhouden. Vrijdag 6 oktober zijn we vanuit Sydney naar het westen richting Blue Mountains gegaan. Ze zijn echt blauw, dat komt omdat het gebied vol staat met eucalyptus bomen die een extract afgeven dat een blauwe nevel veroorzaakt. We stonden twee nachten in Katoomba op de camping. Overdag was het prachtig weer maar 's nachts was het maar 4 of 5 graden, wat waren we blij met het extra dekbed!
Zondag zijn we richting de natuurparken Namadgi en Tidbinbilla gereden en hebben we overnacht in Queanbeyan , vlakbij Canberra.  Daar hebben we de eerste flinke regenbui gehad, zo hard dat we zelfs wat lekkage in onze spaceship hadden. We wilden graag de Australische fauna van dichtbij bekijken en dat lukte in nationale park Tidbinbilla.  Het slapen op de natuurcamping in het Namadgi park hebben we toch maar niet gedaan. We stonden er alleen en het was wel erg ver van de bewoonde wereld.  In Cooma vonden we een mooie camping en konden we zelfs een wombad vasthouden. Het was een weesje waarvan de moeder één van de vele verkeersslachtoffers was. Onderweg zien we erg veel doodgereden dieren, vooral walibi's. Ze worden niet opgeruimd.
Dinsdag stonden we in Tathra aan de kust van de Tasmanzee. We willen nu zo veel mogelijk de kustlijn volgen tot Melbourne.

1. Akke Sinnema:
    13 oktober 2017
    Tot en met de Blue Mountains een feest van herkenning. Heerlijk om jullie avonturen te lezen! Heel veel plezier.