Swansonstreet en the South Quai

30 oktober 2017 - Melbourne, Australië

Het weer is omgeslagen,  vannacht veel regen gehad en het is een stuk frisser. Cor eerst naar de Woolworth, de supermarkt om een Europese stekker, want we hebben de onze ergens vergeten.  Daarna de stad in. Het is gelukkig droog. Swanstonstreet heeft veel belangrijke gebouwen waaronder het stadhuis, de bibliotheek van Victoria,  St Paul kathedraal en het oude badhuis. Maar ook heel moderne architectuur van bijv. RMITgebouw. Helaas staat Flindersstreet Station in de steigers en is aan het zicht onttrokken.
Omdat het zo nu en dan regende het Immigratie Museum ingedoken, was heel interessant, vooral de interviews met aspirant immigranten,  maar het was te veel lezen. Ook nog naar de overkant van de de Yarra River, the South Quai gegaan. Hier heb je een mooi zicht op de skyline van de City, maar het was echter te bewolkt om de Eureka Tower op te gaan. Dat doen we morgen wel.
In de kampkeuken was het behaaglijk. Hier konden we lekker warm en droog onze din gen doen; logboek bijwerken, spelletje doen en restjes opmaken, want morgenavond moet alles op zijn en hebben we de koffers ingepakt .