Van Eden naar Marlo

12 oktober 2017 - Marlo, Australië

Wat een storm vannacht,  we vreesden zo nu en dan dat de tent van de auto losgerukt zou worden. Tegen de ochtend luwde de wind. We hebben wel vaker gemerkt dat de wind sterk varieert in kracht. Gister op de namiddag waaide het ook hard, toen we 's avonds om een uur of 11 naar bed gingen was het vrijwel windstil en tegen 4 uur begon het weer te spoken.
We stonden in Eden op de beste camping die we tot dusver gehad hebben.  Alles heel fris en schoon en een heerlijke " eetkeuken"  met prima internet zodat we eindelijk ons blog bij konden werken en we waar we wel  tot half 11 een spelletje konden doen.
Vanmorgen eerst weer naar de lookout om walvissen te spotten.  We hebben er nu verschillende kunnen zíen, helaas wat te ver weg om te fotograferen. In Eden nog koffie gedronken en toen op weg naar Gipsy Point, de beloofde kangoeroes en zeearenden zagen we niet, maar het was wel een prachtig plekje om te lunchen. Ook hadden we pech dat het boottochtje niet op donderdag was. Daarna verder naar Mallacoota, het is veel groter dan we hadden verwacht en het heeft een enorme camping.  Veel Australiërs vieren daar Kerst en Oud en nieuw. Op een terrasje raakten we aan de praat met John en Judith. Ze nodigden ons uit om bij hen langs te komen in Torkay. Daarna op naar Cape Conran. Mooi plekje maar ook híer stonden we bijna alleen op de camping en ook weer behoorlijk afgelegen. Toen maar doorgereden naar Marlo. Onderweg zagen we een  mooi wandelpad langs en door een soort lagune. Daar gaan we morgen nog even naar terug. De camping in Marlo bestaat uit 2 delen en is groot, maar heeft beperkte voorzieningen en... sandflies !
Na het eten naar en door het dorp gelopen en terug langs het strand en door het donkere bos. We zagen geen hand voor ogen, maar wel een possum . Het was prachtig, morgen als het licht is gaan we nog even kijken.