Dandenong

28 oktober 2017 - Dandenong, Australië

Wat een ruimte, het bed was wel erg groot! Vanaf het balkon had ik zicht op de oefengreen en driving  ranche van een golfbaan. Er stonden een paar mannen in de bunker te oefenen. Ik zal nog veel moeten oefenen om de ballen er ook zo keurig op maat uit te slaan.
Cor belde ondertussen met een camping in Dandenong of we daar vanmiddag konden staan. Achteraf bleek dat maar goed ook, er waren op dat moment nog maar 2 vrije plaatsen. Ook heeft hij de camping in Melbourne vastgelegd.
Van een Australisch koppel hadden we gehoord dat het gebied boven Dandenong, aan de oostkant van Melbourne erg mooi was. Daar stelden we dus vanmorgen onze Miep ( de TomTom) op in. Eerst ging de rit dwars door Melbourne helemaal van west naar oost,   richting de camping. We waren er van uitgegaan dat de camping vlakbij  het park zou liggen. Dat bleek niet het geval. Op advies van de camping beheerder gingen we naar een info centrum in het park. Het  was heel erg druk op de weg en het was zeker niet: kuit rechtuit . We zaten pas om 12 uur aan de koffie. Na een aantal rondjes, we kwamen steeds weer bij het station uit, bleek dat de info vanaf juni haar deuren had gesloten. We zochten een picknick plek maar het was overal heel druk. Het bleek dat er in het park grote Halloween festiviteiten plaatsvonden en dat er een open tuinen route was. Heel Melbourne was er blijkbaar op af gekomen.
Bij Sherbrooke eindelijk de benen kunnen strekken en een rondje door het gombomenbos gelopen. Dit zijn enorm hoge bomen we schatten wel zo'n 30 m hoog, met een lichte, kale stam. De takken zitten vlak bij de top, je ziet dus eigenlijk alleen maar stammen. Als ondergroei  allerlei varens, vooral veel koningsvarens op stam. Daarna naar de Alfred Nicholas Garden. Deze tuin is in 1932 aangelegd rond het huis van de familie Nicholas. Ook het huis is heel bijzonder maar staat helaas al ruim 20 jaar leeg. Alfred had fortuin gemaakt door de ontdekking en het in productie brengen van aspro, de voorloper van het aspirientje.  De tuin is werkelijk schitterend, nu bloeien de azalea's, clivia's  en rododendrons .
We konden op de camping nog een poosje heerlijk in het zonnetje zitten. Het was vrijwel de hele dag wat bewolkt geweest. In de half open kampkeuken was het ook nog lekker door de zon.
De camping ligt op een industrieterrein,  toen we na het eten nog even een ommetje maakten bleek dat er naast de camping een enorme kippenhouderij is en daarnaast een heel groot gebied met waarschijnlijk tweede woningen.
Morgen onze laatste pleisterplaats van deze vakanties: Melbourne.

1. Coby:
    28 oktober 2017
    Er lijkt geen eind te komen aan al die mooie verhalen. Wat zullen jullie genieten!
    Nog veel plezier op jullie laatste pleisterplaats!