Geen camping, wat nu?

27 oktober 2017 - Point Cook, Australië

Vanaf Barwon Heads richting Point Lonsdale, bij de vuurtoren en het strand gekeken,  daar een prachtige schelp gevonden. In het dorpje koffie gedronken en een gesprek gehad met een plaatselijke onderwijzeres, zij was met een groepje van 8 leerlingen uit de hoogste groep op excursie. De leerlingen kregen informatie over het leven in zee en de invloed van plastic op de leefomstandigheden.  Hierover moeten ze volgende week een verslag maken. Vier keer per jaar is er voor de oudste ll. een excursie.   Zij vertelde ook dat de administratieve rompslomp de laatste 10 jaar enorm was toegenomen. In Australië werkt men ook met remedial teachers en interne begeleiders.
We wilden in Queenscliff het fort bekijken,  het is echter alleen met begeleiding te bezichten, en dat was om 11 uur, helaas, het was ondertussen 12 uur. Wel konden we bij de haven in de uitkijktoren en hadden we een 360 gr zicht . Queenscliff heeft nog veel authentieke panden, we hebben een loopje door de stad gemaakt en vervolgens in de buurt van het fort een paar uurtjes aan het strand gelegen.
Tegen 4 uur gingen we richting Werribee , daar wilden we een nachtje op een camping  staan en dan morgen nog naar een park ten oosten van Melbourne.  We waren voor zessen op de camping, maar de receptie was al gesloten (men zou tot 6 uur open zijn) We konden bij het naast gelegen cafetaria nog wel een patatje en kipnuggets halen, die ging nl ook om 6 uur dicht. We hoorden dat een eindje verderop nog een campi g was. Die zag er heel wat beter uit, maar ook híer was de receptie al gesloten en op de deur stond dat ze vol zaten. Dan toch maar terug naar de eerste , maar we hadden er beide geen goed gevoel bij en we hadden ook geen sleutel van het toilet.  We besloten om naar een camping in Williamstown te gaan, een 40 km verderop.  Maar daar aangekomen bleek deze niet meer te bestaan. Wat nu, het was ondertussen half 8. Via Google vonden we in Sanctuary Lakes een 30 km terug een hotel. We zitten hier geweldig. De wasmachine draait, de auto staat in de inpandige garage. We hebben de souvenirs alvast goed in gepakt, we hebben goed internet en slapen straks heerlijk in een kingsize bed. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.